Regulamin organizacyjny

ORGANIZACJA

Wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach określa regulamin organizacyjny.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
w Tarnowskich Górach

§ 1

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach.
  2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
    1) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach
    2) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach.

§ 2

  1. Inspektorat działa na podstawie:
    1) art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133 z 1998 r. poz. 872),
    2) art. 80 ust.2, art. 83 ust. 1 oraz art. 86 ust. 3 i 4 – ustawy z dnia     7 lipca 1994 r. (tekst jednolity : Dz. U. z 2000 r. Nr 106 poz. 1126),
    3) niniejszego regulaminu

§ 3

  1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, stanowiącym aparat pomocniczy Powiatowego Inspektora.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu tarnogórskiego.

§ 4

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
    1) działalnością inspekcyjną polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    2) postępowaniami administracyjnymi,
    3) postępowaniami egzekucyjnymi,
    4) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
    5) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno – budowlanej i organami kontroli państwowej,
    6) obsługą prawną Inspektoratu,
    7) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
    8) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
    9) prowadzeniem gospodarki mandatowej,
    10) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej  i służbowej,
    11) gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

§ 5

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
    1) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
    2) zatwierdzanie planów kontroli,
    3) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
    4) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
    5) wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
    6) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,
    7) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
    8) występowanie do Wojewody z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    9)zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków,
    10) występowanie do Wojewody z wnioskiem o wydanie upoważnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego.
  2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zadania i tryb działania.
  3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 pkt. 9.

§ 6

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
    1) decyzje administracyjne i postanowienia,
    2) akty prawa wewnętrznego,
    3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
    4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej,
    5) odpowiedzi na skargi i wnioski.

§ 7

  1. W skład inspektoratu wchodzą jednoosobowe lub wieloosobowe stanowiska do spraw :
    1) inspekcji (SI),
    2) orzecznictwa i obsługi prawnej (SO),
    3) organizacyjno – administracyjne (SA).

§ 8

  1. Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności :
    1) prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
    2) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
    3) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§ 9

  1. Do zakresu działań stanowiska ds. orzecznictwa i obsługi prawnej należy    w szczególności :
    1) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
    2) prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
    3) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§ 10

  1. Do zakresu zadań stanowiska ds. organizacyjno – administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności:
    1) prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
    2) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
    3) gospodarka sprzętowa,
    4) obsługa sekretariatu,
    5) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
    6) pobieranie, rozliczanie druków ścisłego zarachowania (bloczków mandatowych),
    7) wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego Inspektora.

§ 10A

  1. Do zakresu zadań głównego księgowego należy obsługa finansowo – księgowa Inspektoratu, a w szczególności:
    1) prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
    2) nadzorowanie całokształtu prac związanych z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników,
    3) prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
    4) analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu,
    5) dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego jednostki i jego zmian,
    6) dokonywanie ostatecznej kontroli operacji gospodarczych,
    7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
    8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
    9) obsługa programów finansowo – księgowych i płacowych,
    10) prowadzenie na bieżąco wymaganych zapisów w rejestrach księgowań prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
    11) sporządzanie listy płac oraz deklaracji ZUS,
    12) sporządzanie przelewów dotyczących :
    – wynagrodzenia pracowników,
    – potrąceń dokonywanych z listy płac,
    – składek na ubezpieczenia społeczne i podatków,
    – bieżących płatności Inspektoratu,
    13) odpowiedzialność za realizowanie ustawy o zamówieniach publicznych,
    14) prowadzenie rozliczeń ZFŚS,
    15) prowadzenie rozliczeń majątku i środków trwałych Inspektoratu ,
    16) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§ 11

  1. Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
    1) ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach państwowych (Dz. U. Nr 31 poz. 214 z późniejszymi zmianami),
    2) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. Nr 21 z 1998 r. poz. 94 z późniejszymi zmianami),
    3) ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 49 z 1999 r. poz. 483 z późniejszymi zmianami),
    4) regulaminu pracy.