Regulamin organizacyjny
ORGANIZACJA
Wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach określa regulamin organizacyjny.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
w Tarnowskich Górach
§ 1
- Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach
2) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tarnowskich Górach.
§ 2
- Inspektorat działa na podstawie:
1) art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133 z 1998 r. poz. 872),
2) art. 80 ust.2, art. 83 ust. 1 oraz art. 86 ust. 3 i 4 – ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity : Dz. U. z 2000 r. Nr 106 poz. 1126),
3) niniejszego regulaminu
§ 3
- Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, stanowiącym aparat pomocniczy Powiatowego Inspektora.
- Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu tarnogórskiego.
§ 4
- Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
- Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
1) działalnością inspekcyjną polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) postępowaniami administracyjnymi,
3) postępowaniami egzekucyjnymi,
4) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
5) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno – budowlanej i organami kontroli państwowej,
6) obsługą prawną Inspektoratu,
7) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
8) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
9) prowadzeniem gospodarki mandatowej,
10) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
11) gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.
§ 5
- Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
1) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
2) zatwierdzanie planów kontroli,
3) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
4) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
5) wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
6) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,
7) udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
8) występowanie do Wojewody z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
9)zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków,
10) występowanie do Wojewody z wnioskiem o wydanie upoważnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego. - Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zadania i tryb działania.
- Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 pkt. 9.
§ 6
- Powiatowy Inspektor podpisuje:
1) decyzje administracyjne i postanowienia,
2) akty prawa wewnętrznego,
3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej,
5) odpowiedzi na skargi i wnioski.
§ 7
- W skład inspektoratu wchodzą jednoosobowe lub wieloosobowe stanowiska do spraw :
1) inspekcji (SI),
2) orzecznictwa i obsługi prawnej (SO),
3) organizacyjno – administracyjne (SA).
§ 8
- Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności :
1) prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 9
- Do zakresu działań stanowiska ds. orzecznictwa i obsługi prawnej należy w szczególności :
1) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
2) prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 10
- Do zakresu zadań stanowiska ds. organizacyjno – administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
2) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
3) gospodarka sprzętowa,
4) obsługa sekretariatu,
5) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
6) pobieranie, rozliczanie druków ścisłego zarachowania (bloczków mandatowych),
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego Inspektora.
§ 10A
- Do zakresu zadań głównego księgowego należy obsługa finansowo – księgowa Inspektoratu, a w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
2) nadzorowanie całokształtu prac związanych z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników,
3) prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
4) analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu,
5) dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego jednostki i jego zmian,
6) dokonywanie ostatecznej kontroli operacji gospodarczych,
7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
9) obsługa programów finansowo – księgowych i płacowych,
10) prowadzenie na bieżąco wymaganych zapisów w rejestrach księgowań prowadzonych na zajmowanym stanowisku,
11) sporządzanie listy płac oraz deklaracji ZUS,
12) sporządzanie przelewów dotyczących :
– wynagrodzenia pracowników,
– potrąceń dokonywanych z listy płac,
– składek na ubezpieczenia społeczne i podatków,
– bieżących płatności Inspektoratu,
13) odpowiedzialność za realizowanie ustawy o zamówieniach publicznych,
14) prowadzenie rozliczeń ZFŚS,
15) prowadzenie rozliczeń majątku i środków trwałych Inspektoratu ,
16) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 11
- Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach państwowych (Dz. U. Nr 31 poz. 214 z późniejszymi zmianami),
2) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. Nr 21 z 1998 r. poz. 94 z późniejszymi zmianami),
3) ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 49 z 1999 r. poz. 483 z późniejszymi zmianami),
4) regulaminu pracy.